Елеазар Хараш: Доброто е Тайна Наука

Автор: Няма коментари Сподели:

                                                                                      https://www.youtube.com/watch?v=duAiRIbNMuk

Интервю с Елеазар Хараш по темата за Доброто. Варна, 08.02.2019

Здравейте Елеазар Хараш, първата ни тема за 2019-а година е за доброто и аз ще започна с един ваш цитат: “Като правихте добро, питахте ли Бога”? В днешно време много хора се пишат, че правят добро, много от тях се възгордяват, внесете повече светлина в думите си “Като правихте добро, питахте ли Бога”?

Първо – Доброто е Тайна Наука, и не могат земните хора да правят добро. Могат да правят услуги, могат да правят добро, което е зло, но не и добро. Защото е Тайна Наука и затова днес ще говорим. Добрите хора не са създадени от знанията, а от правилния живот – от Любовта. От там тръгват. Ако човека е истинно добър, мярката е, че той живее в лекота и сред трудностите. Живота му става лекота и лека реалност. Човешкото добро не е узряло добро. И затова не можем да го наречен добро, защото не е Чисто Добро. Освен това, човек може да направи добро и така да те задължи, че да има много тежки последствия. Не действа Бог така.
Човешкото добро не е реално и затова то е враг на Духовното Добро и на истинското Развитие. Затова има и зло – затова е смесено със зло, за да може злото да го коригира. Не казвам – отхвърляй всяко човешко добро, а казвам – Наблюдавай будно! Значи трябва да наблюдаваш дали това добро е добро. 

Учителя казва: Доброто се разбира само от разумния човек. Човешкото добро е свързано с дървото за познанието на доброто и злото, т.е. то е свързано със смъртта. Така, че от такова добро се умира. И от такава любов също се умира – човешката. 

Ако трябва още в самото начало на разговора да споделите според Тайната Наука, правя препратка и към последното интервю, кое е най-малкото добро, но истинско, чисто добро?
Когато е вложена любов, искренност, честност и непреивързаност. От тук нататък тръгва малкото добро, и то може да стане и голямо. Непривързаност към доброто, че ти си го направил. Бог е доброто – истинското Добро, и ти можеш да го направиш, когато си изчезнал, да не пречиш на Бога. Вкараш ли малко “Аз”, дори и Висше Аз, вече нещо не е наред и виж Учителя какво казва: Вън от Бога няма добро. Няма добър живот. Примерно ангелите ако направят добро, те никога не могат да кажат “аз”. Посветените не казва също, но ако кажат “аз”, отзад те влагат Бога, и един вид е скрито – пак не казват “аз”. Всяко нещо, казва Учителя, направено с Любов е добро. Обаче сега – коя Любов? Не говорим за човешката. Т.е. с душа, не с ума, с душата. То от там изтича. И Учителя казва: И доброто е за добро, въпреки всичко; и злото е за добро. Ако доброто във вас не може да стопи злото, какво добро е това?

Когато правихте добро, питахте ли Бога? Значи трябва да получиш една увереност, една радост, че Бог е с тебе и това добро е съгласно с Него. Понеже ние не знаем последствията. 

Много често човек инициира…сега, аз не искам да отричаме, че хората благодарение на нещата, които са заложени дълбоко в тях, нямат чистия мотив да правят добро…, според мен има доста хора, но доколко правейки добро човек се намесва кармата или така да се каже в Планът на Бога?

Той и да се намесва….там, където човекът е избрал Пътят към Бога…, всъщност истинското добро, Боре, това е да си посветиш живота на Бога. Това изпреварва и молитвите. Много хора практикуват . Ти практикувай каквото си искаш. Не може да си по-дълбок от Любов към Бога. От този закон. Той решава твоите практики. Твоите практики вече стават забавление, ако нямаш Любов към Бога. Това важи дори и за житния режим…

Да, но когато говорим за нашата персонална отговорност. Повечето хора, когато се говори за добро, визират добро, било то към близки, роднини, приятели, ако щете общество… Говоря за това добро, което е насочено навън. 

Външното добро никога не може да е реално, дори когато има някаква хубава идея. Както ако си чувал, си спомняш, Ал Рабия е нямала възглавница, спяла е на тухла. И решили нейните близки да и дадат възглавница. “Вие нищо не можете да ми дадете. Всичко е в Бога.” Тя дали ще спи на възглавница или не, тя е над тези неща. Тоест тя е задоволена единствено от Бога, а те какво могат да направят? Да се струпа целия свят, какво може да направят за нея, след като сърцето и е в Бога? Тя вече е сторила доброто на себе си. те не са. Те не са в доброто, не са в истинското добро. Те са в някакъв вид услуга, ама какво ще направиш като и възглавницата е на Бога? Нали разбираш?

Учителя казва, че който е добър, той първо трябва да стане разумен, после силен и мъдър. Истинското добро е, което никой друг не го е видял, освен Бога. Друг закон – насаме. Чисто. Доброто винаги идва от Бога (истинското, разумното), а не от хората. Те са само условия да предават това Божествено добро, ако могат да го предадат. Злото се топи като снега, само че при по-висока температура. Тоест ако твоето добро е истинско, то ще може да стопи злото. А иначе ще кажеш “злото ме мъчи, злото…еди какво си”.

Какво казва Кабала за доброто? В началото Бог е поискал да види Бога и така е замислил и създал образа на човека. Да види дълбокото добро – в Своето Си. Сам Бог е ограничил своето велико съвършенство, за да може човека да се прояви в света като чисто Божествено добро – според Свободата си. Ангелите не могат да правят истинско добро. Те живеят в светлината си, те са рабои на светлината и не могат да мръднат оттам. Човека може, защото има по-голяма свобода. И може да го избере (доброто).

Да имаш добър приятел, да познаеш Бога в себе си чрез Бога. Да имаш истински добър приятел в себе си – това е Бог в тебе. И тогава вече ще можеш да различаваш кои са истинските приятели. Бог отвътре, това е доброто време за човека. Когато Бог наказва, това е добро – това е правосъдие, а не зло. В Самият Бог не съществува зло, но съществува строгост. Той не иска злото, но го е допуснал, за да се роди Истинското Добро, понеже човешкото добро е лицемерно. И ако ние нямахме избор, както са ангелите, ако беше само самата доброта, ние нямаше да влезем в нейната дълбочина. Както ангелите не могат да влязат дълбок, те затова не могат да познаят Бога. 

Ако влезем в тази дълбочина, вече има един друг израз, който е над доброто и Учителя казва: Това е Благостта.

https://portal12.bg/Eleazar-Harash-Dobroto-e-v-tova-da-imash-Lyubov-i-Pyt-kym-Istinata-VIDEO-.p6238

Предишна статия

Политическото убийство на Неврокопския митрополит Борис

Следваща статия

Anne-Sophie Mutter – Tartini Sonata in G minor (Devil’s Trill)

Други интересни