КАК СЕ УБИВАТ НАЦИИ?
ПЪРВО – ЧРЕЗ ОПРОСТАЧВАНЕ, ОСКОТЯВАНЕ И ПРИМИТИВИЗИРАНЕ.
БИГ БРАДЪР. ФЕРМАТА.
РАП, ЧАЛГА, ПОСРЕДСТВЕНО ОБРАЗОВАНИЕ, УНИЖАВАНЕ НА НАУКАТА И КУЛТУРАТА, ДЖЕНДЪР ОБРАЗОВАНИЕ, РАННА ДЕТСКА СЕКСУАЛИЗАЦИЯ.
УНИЩОЖАВАНЕ НА ДУХА И НАЦИОНАЛНАТА ИДЕНТИЧНОСТ.
ИЗТРЪГВАНЕ НА НАЦИЯТА ОТ НЕЙНИТЕ КОРЕНИ
ОТ ПРИЯТЕЛ ВЪВ ФБ.
“Когато Италия се пречупва под напора на фашистите през ВТОРАТА СВЕТОВНА ВОЙНА, изниква един огромен въпрос.
КОЕ Е ТОВА НЕЩО В ИТАЛИЯ, което трябва ДА СЕ УНИЖОЩИ, за да се СЛОМИ ДУХЪТ НА ХОРАТА, съпротивляващи се на кафявата чума с всички сили?
Един офицер от СС, дипломирал се по история на изкуствата именно в Италия, казва: „Ла Скала. ТРЯБВА ДА РАЗРУШИМ ЛА СКАЛА. Така ще разрушим духа на тази страна. Ще я ударим ПРАВО В СЪРЦЕТО.“
И точно така правят. Масирани, жестоки, адски бомбардировки над Милано с една цел – Ла Скала. СРИВАТ Я. Италия става поредното парче от фашисткия пъзел.
Когато войната свършва – при РАЗРУХА, ГЛАД, НЕДОИМЪК, МИЗЕРИЯ – първото нещо, което ИТАЛИАНЦИТЕ ПРАВЯТ, е да ВЪЗСТАНОВЯТ ТЕАТЪРА. Виждал съм това в документален филм. ДЕЦА. СТАРЦИ. Хора С ПО ЕДНА РЪКА. Жени. Всички. С голи ръце РАЗЧИСТВАТ РУИНИТЕ.
Някога, когато учех в Италия, дядото на мой колега ми каза нещо, което винаги ще помня. Каза ми: „КОГАТО ЛА СКАЛА ОТНОВО ОТВОРИ ВРАТИ, НИЕ НАЙ-СЕТНЕ ПОВЯРВАХМЕ, ЧЕ ВОЙНАТА Е СВЪРШИЛА. Нашето сърце биеше отново.“
Не става дума изобщо за глад, недоимък и оцеляване. Става дума за това, че КОГАТО СИ “ВТОРАЧЕН В КОРЕМА СИ”, НИЩО ДОБРО НЕ ТЕ ЧАКА.
Видял съм две и двеста в тоя живот. Кой знае още какво има да видя. Правил съм какво ли не, за да си СПЕСТЯ ПАРИТЕ ЗА НАЙ-ЕВТИНИЯ БИЛЕТ ЗА ОПЕРА. ДА СИ КУПЯ КНИГА. Няма начин да повярвам, че видите ли, НЯМАНЕТО НИ ОТДАЛЕЧАВА ОТ КУЛТУРАТА.
Не.
СЪЗНАТЕЛНОТО СЪСИПВАНЕ на образованието, съзнателното промиване на мозъци с ЧАЛГА, брадъри и гнусотии, съзнателната липса на грижа за културата – това прави нещата толкова трагични в България.
Питал съм около пет милиона пъти, пак питам: ЗАЩО ИМА 20% ДДС за КНИГИ, КОНЦЕРТИ, ОПЕРНИ СПЕКТАКЛИ? Защо? Мисля, че всички знаем защо.
И разберете: една страна, една нация не е магистрали, политици и риалити програми. А именно култура!
Пак ще се върна на любимата си опера и на нещо, което също много често разказвам.
В ЦЕНТРАЛНОТО ФОАЙЕ НА ЛА СКАЛА, по стените водещи към залата, има ДЕСЕТ ОГРОМНИ МАСЛЕНИ ПОРТРЕТИ. Изключително красиви, въздействащи портрети. На ДЕСЕТ ОПЕРНИ ПЕВЦИ, които в Ла Скала са преценили, че са ключови, определящи за историята и възхода на това изкуство, за неговата стойност и красота. ДЕСЕТ ПОРТРЕТА.
Знаете ли колко от тези портрети са на БЪЛГАРСКИ ПЕВЦИ? Не предполагайте, ще ви кажа веднага – СЕДЕМ*. Седем от десет. В РОДИНАТА НА ОПЕРАТА. В светая светих на това изкуство.
Та, НЕ СТАВА ДУМА само за ОЦЕЛЯВАНЕ. Защото така се ОСКОТЯВА. И защото дори в Библията е казано: с единия хляб не се живее. Нация без културни потребности и натрупвания е обречена. На много неща. Включително на глад.
* Портретите са на:
Борис Христов,
Николай Гуяров,
Гена Димитрова,
Никола Гюзелев,
Елена Николай,
Райна Кабаиванска
Надя Ковачева.
Другите три портрета са на:
Пласидо Доминго,
Мария Калас
Марио дел Монако.
~ Petko Stefanov!”
Пламен Пасков:
– И от мен един последен въпрос, породен от горните размисли:
– Кога се родиха, израснаха и стигнаха до световно признание тези 7-на български светила?
– В кой период от развитието на България? Може да не ми отговаряте? Отговорът е световно известен.
Присъединете се към нашия канал в Телеграм: https://t.me/trakiaworld