https://www.bitchute.com/video/KZtLDHPBfWYW/
Сексапил, който няма срок на годност
В годините, когато супермоделите трябваше да поместят външния си вид в много тесни рамки, за да работят, чехкинята Паулина Порижкова изживяваше най-хубавия период в живота си.
Хората, които си спомнят кориците на списанията за мода от 80-те и 90-те, вероятно ще разпознаят лицето ѝ и сега – 40 години след края на активната ѝ кариера.
Въпреки че е на 58 г., Паулина е запазила характерните си черти, с които напомня на 18-годишното си Аз, позирало за кориците на Sports Illustrated, Vogue, Harper’s Bazaar, за кампаниите на Estee Lauder и снимало видеото Drive на Cars, където се среща с първия си съпруг Рик Окасек.
Порижкова е от малкото знаменитости, които нямат нито една козметична корекция и не се страхуват да остареят пред публика. Затова и хората продължават да я виждат като момичето с изваяната славянска челюст и дълга кестенява коса, повела ерата на супермоделите през 80-те.
Родена в бившата Чехословакия, но израснала в Швеция, Паулина започва непланирана кариера в модата. На 15 г. е, когато придружава своя приятелка на пробни снимки, а фотографът я извежда от тълпата с придружители, заснема няколко кадъра с нея и след това ѝ оставя телефона на мениджър в парижката агенция Elite.
На 18-годишната тогава Паулина не ѝ трябва да повече, за да събере багажа си и да се премести в Париж. Веднъж настанила се във френската столица, тя бързо си намира място в света на луксозните дизайнерски дрехи и козметика.
Естественият ѝ талант за позиране пред камера ѝ позволява за няколко месеца да събере достатъчно средства и да се премести в Ню Йорк, който години по-късно става известен като една от световните столици на модата.
Но в началото на 80-те е предимно фабрика за амбициозни младежи, в която Паулина се опитва да се издържа със собствени усилия. Отгледана от баба си и прекарала по-голямата част от живота си далеч от разведените си родители, за нея това положение не е ново.
Трудно може да се върне към хубав спомен с майка си Анна и баща си Юри, защото те не са хората, които се грижат за нея. След развода Анна се премества в Швеция и взима дъщеря си малко преди тя да започне работа като модел, а с баща си Юри, който се жени повторно, Паулина почти не разговаря, след като напуска Чехословакия.
“Отне ми години на терапия, за да преодолея страха си от изоставяне. Едва когато самата аз станах майка, осъзнах колко е болезнено да израснеш без родителите си. Мислех си как са могли просто да ме изоставят”, споделя моделът за New York Times.
Няколко десетилетия по-късно обаче самата Порижкова изпитва на собствен гръб последствията от ударилата на камък романтика чрез развода си с вокалиста на Cars Рик Окасек, който я оставя на улицата след смъртта си.
Началото на любовната им история е поставено през 1984 г. с видеото на най-популярната песен на групата – Drive. 19-годишната тогава Паулина е избрана за “момичето”, което ще партнира на 40-годишния Окасек в сцена на раздяла, където истеричният смях се редува с истеричния плач.
“Спомням си, че му крещях: “Ти ме нарани, ти ме нарани!”. Иронично е сега, като си го спомням”, разказва Паулина пред CBS.
Докато играят съкрушена двойка, чиито пътища се разминават, Рик и Паулина се влюбват. А чувствата им са толкова интензивни, че в рамките на няколко месеца той напуска съпругата си и се жени за два пъти по-младия от него модел.
Излишно е да се казва, че както сега, така и тогава 20-годишната разлика между съпрузите прави силно впечатление и става плодоносна тема за саркастични коментари. Наричат ги “Красавицата и Звярът”, редовно питат Паулина какво в мъжа ѝ я привлича и нито веднъж не питат Рик какво харесва в жена си. Изглеждало е очевидно.
Разликата във външния им вид обаче не е никакъв проблем в сравнение в дистанцията, която се създава между двойката след раждането на двамата им синове. Малко по малко Рик и Паулина се отдалечават дотам, че в един момент бракът им се превръща просто в безсмислена хартийка.
“Чувствах се невидима, не се чувствах вече жена. За него бях като масичката за кафе – използваше ме само когато съм му крайно необходима. Бях депресирана, той вече не ме искаше като преди”, споделя Порижкова.
През 2016 г. двойката решават да се разделят, но остават да живеят заедно в крайградската им къща в Грамърси. Паулина е човекът, който се грижи за музиканта, когато му откриват рак на белия дроб във финален стадий. Тя е и човекът, който намира безжизненото му тяло през септември 2019 г.
Макар че отношенията им за 28 години, в които са заедно, не винаги са вървели по мед и масло, Порижкова приема тежко смъртта на бившата си половинка. Но не това е най-големият шок за нея.
На следващия ден тя научава от бизнес мениджъра на Окасек, че няколко седмици преди да почине той е изключил нея и синовете им от завещанието си и наследствените права върху музиката му, което в битов смисъл означава, че те трябва да се изнесат от къщата и че достъпът до общите им сметки е отрязан.
“Почувствах се безкрайно предадена. Все още не знам защо го е направил. Ядосвах се на него, ядосвах се и на себе си, че с цялата си наивност му давах да се разпорежда и с моите пари. Изведнъж останах без нищо, налагаше се да искам заеми от приятели, за да си купувам храна”, разказва моделът.
Като ветеран на модните подиуми и под влиянието на новата вълна за неостаряващите красавици от близкото минало, Паулина намира източник на доходи чрез кампании за реално представяне на 50-годишните жени, които не са вложили стотици хиляди долари в запазване на младостта си.
Тя говори свободно за грижата за зряла кожа, оставя косата си да побелее и дава да се разбере, че се чувства секси, независимо че с възрастта и внуците си не влиза в широките представи за секс бомба.
“За жените в 50-те са оставени две възможности: или изглеждат като Дженифър Лопес, или като Бети Уайт, а между тях има огромна пропаст, която се опитвам да запълня”, споделя Порижкова.
Instagram профилът ѝ е превърнат в манифестация на тази идея. Пълен е със селфита без тежки филтри и с професионални фотографии, на които позира по оскъдно бельо. А желанието ѝ е жените, които намерят съдържанието ѝ в интернет, да се припознаят в нея и да не се отписват като сексуално атрактивни същества след прехвърлянето на определена възраст.
“Аз съм баба, която не се срамува от секса. Не мисля, че сексуалността има срок на годност. Защо обществото насърчава жените да се снимат без дрехи, само докато са млади, и ги критикува, ако се съблекат като по-възрастни? На нас не ни ли е позволено да харесваме телата си? Когато бях на 20 г. и дефилирах по бельо, получих много пари и всички ме обичаха. А когато го правя на 50 г., получавам предимно атаки”, пише тя в Instagram.
Паулина се разви като автор на книги за самоусъвършенстване, в които разказва историята си и споделя своите подходи за прекрачаване на бариерите от обществото.
“Лекомислието ми от миналото беше стопено от реалността. Сега знам, че не всичко се случва като с магическа пръчка. Но в същото време трудностите ми позволиха да се опозная по-добре и да приема себе си. Не мисля, че съм станала по-силен човек, но със сигурност станах човек, който е наясно със силата си”, твърди Порижкова.