Спектакъл на класическите китайски танцьори на Shen Yun Performing Arts. (Shen Yun Performing Arts)
Малко неща плашат Китайската комунистическа партия (ККП) повече от нарастващата популярност на традиционната култура – въплътена в блестящите гледки и звуци на Shen Yun Performing Arts.
Мисията на Shen Yun, базирана в Ню Йорк, е да възроди 5000-годишната китайска цивилизация и древна култура, в центъра на които е хармонията между Небето, Земята и човечеството – култура, за която се казва, че идва от божественото. Всичко това е, върху което ККП работи усилено от самото си създаване, за да го унищожи.
„Абсолютно, то е в черния списък. Това е най-голямата заплаха за Китайската комунистическа партия“, казва Джаред Мадсен, един от водещите в Shen Yun (Шен Юн). „Ако хората вярват, че има нещо отвъд Китайската комунистическа партия, те вярват, че има нещо по-високо … Това е сериозна заплаха за Китайската комунистическа партия.“
Като такава, ККП прави всичко – от нарязване гумите на автобусите на Шен Юн до наемането на орди от интернет тролове да очернят имиджа на компанията в социалните медии, до това китайските консулства да пишат писма до местни служители, казвайки, че позволявайки на Шен Юн да прави представления в техните райони ще навреди на отношенията им с Китай, до телефониране до театрите (директно или чрез наети пълномощници) да настояват за отмяна на представленията на Шен Юн. Намесата продължава вече десетилетие и е добре документирана, но всъщност често има обратния ефект.
Тези мерки може да звучат крайно, защото Шен Юн дори не е политическо шоу. Това е изпълнение на класически китайски танци, на етнически и народни танци от 50-те китайски малцинствени групи, на белканто соло и на оркестър, синхронизиращ източните и западните традиции. И зрителите излизат от театъра, заредени позитивно от представлението и щастливи, че са научили истината за автентичната култура на Китай, нещо малко известно на Запад, точно защото ККП се опитва да я унищожи.
„Фундаментално Китайската комунистическа партия е атеистичен режим. Шен Юн отразява 5000 години от китайска култура, а китайската култура се корени в божественото – във всички различни видове божественост: даоизъм, будизъм и конфуцианство – което е в директен разрез с атеистичните принципи на комунизма“, обяснява Мадсен.
ККП се страхува от Шен Юн, защото Шен Юн показва какъв е бил Китай преди комунизма.
Джаред Мадсен, водещ в Shen Yun Performing Arts. (NTD Television)
Какво е традиционната култура?
Един от методите, които ККП използва, опитвайки се да дискредитира Шен Юн, е да създаде свои собствени трупи за сценични изкуства, изпращайки ги по целия свят.
„Те създадоха всички тези компании … които изпратиха в САЩ. Сега, чували ли сте за някоя от тях?“, каза Мадсен. „Не, защото не бяха много добри. Защо? Защото никой не иска да гледа комунистическа пропаганда”. През последните години методът на партията се разви и те често говорят за насърчаване на „традиционната култура“ и за това, че големите художествени организации наблягат на „класическия“ танц по начини, които се оказват просто говорене.”
„Когато говорят за традиционната китайска култура, те я използват, за да се опитат да популяризират комунизма. Тоест, за нас тук това е прозрачно, „това е пропаганда и никой не иска да я гледа“, каза Мадсен.
Струва си да се разбере, че всички големи организации в Китай са държавни. Хуанг Пенг, цигулар и вокалист в Шен Юн, обясни как да бъдеш човек на изкуството в Америка и Китай е като да сравниш деня с нощта.
Някога Хуанг е имал престижна кариера на цигулар. Той изучавал инструмента при баща си от детството и успешно се е явявал на прослушване в добре познат филхармоничен оркестър в Китай.
Но през 1999 г. ККП започва кампания за преследване на медитативната практика Фалун Гонг, с официални заповеди за разрушаване на поминъка и репутацията на онези, които не се откажат от нея. Пенг е един от около 100 милионата души в Китай, които следват тази духовна практика, която учи на истинност, състрадание и толерантност. Той също е бил един от няколкото милиона, които не са се отказали от вярата си и се опитал да каже на колегите си и на околните истината за Фалун Гонг: че тя е добра, учи хората да бъдат добри и че ККП циркулира явно невярна и клеветническа информация за практиката.
Хуанг разказвал на колегите си музиканти за Фалун Гонг един ден, когато надзирател го докладвал на полицията, която след това обрала дома му и го задържала 24 часа, където не му позволили да спи. Междувременно те незаконно арестували и майка му без причина, само за да го принудят да напише заявление, че се отказва от практиката и я оклеветява.
Хуанг отказал и бил уволнен.
Първата му мисъл била да потърси работа в друг град за ново начало, но на летището научил, че е попаднал в черния списък и за пореден път е задържан. Този път Хуанг е включен в „клас за трансформация“, място за промиване на мозъци и през следващите два месеца той не вижда външния свят.
Документирано е много за жестоките изтезания от страна на ККП и за извличането на органи от нейните собствени граждани, като практикуващите Фалун Гонг.
Над 100 методи за изтезания, използвани в системата на затворите в Китай (с Илюстрации)
Какво е принудително отнемане на органи в Китай? (ВИДЕО)
Но изтезанията на Хуанг са били психически; той бил поставен под 24-часово наблюдение, бил накаран да гледа филми за промиване на мозъка, както и заплашван по безброй начини. Под силния натиск той подписва, което му налагат. „След завръщането си у дома усетих, че в сърцето ми има забит нож“, казва Хуанг. Той направил това, с което най-много се борел да не прави, но психическото преследване било толкова силно, че разбило неговата твърдост.
Следващите няколко години прекарал постоянно в бягство. Не позволявайки на съжалението му да го сломи, той се научил как да прави и произвежда флаери, съдържащи информация за истината за Фалун Гонг, и научил други как да ги правят, излагайки се на риск за поредния незаконен арест. Хуанг трябвало да се откаже от изкуството си и това опустошило и него, и баща му, но вярата му била по-важна.
И през 2008 г. той чул за Шен Юн, а през 2014 г. успял да напусне страната и успешно да се яви на прослушване, за да бъде част от компанията за сценични изкуства, на която се възхищавал.
„В континентален Китай държавата няма да позволи на хора, които практикуват Фалун Гонг, да са на сцената. Но тук имаме свобода на убежденията. И аз мисля, че като човек на изкуството това е много важно“, казва той.
Но защо Шен Юн?
„Мисията на Шен Юн е да възроди 5000-годишната традиционна култура на Китай“, казва той. „Това е божествено вдъхновена култура и има божествено послание. И това е послание за доброта, което може да затрогне сърцата на хората.”
Хуанг Пенг, цигулар в Shen Yun Performing Arts. (NTD Television)
Истината винаги печели
Шен Юн е създаден от група хора на изкуството – предимно напуснали Китай – които са се събрали в Ню Йорк, за да направят това, което не са могли в родината си.
И въпреки повсеместното влияние на ККП, въпреки че тя използва целия държавен апарат, за да дискредитира компанията, Шен Юн се превръща в световен феномен.
„Спомням си, беше една нощ, мисля през 2009 г., когато имахме три компании и получих телефонно обаждане“, казва Мадсен. „И трите шоута бяха разпродадени. Това беше идеята. От този момент нататък обикновено разпродавахме всяко шоу.”
Днес Shen Yun има седем компании, които едновременно обикалят света, изнасяйки стотици представления в над 100 града в световен мащаб. Това е единствената по рода си група за сценични изкуства, посветена не само на съхраняването, но и на възраждането на традиционната китайска култура. Зрителите често казват, че са заинтригувани от многобройните възторжени отзиви и искат да видят как изглежда „водещата световна компания за класически китайски танци“.
Публиката си тръгва напълно удовлетворена, защото Шен Юн е уникален и сред компаниите за сценични изкуства, тъй като хореографира над дузина нови танци за всеки сезон с пълномащабна продукция, която съперничи на най-пищните представления на оперните театри.
“Нивото на продукция е невероятно високо“, споделя Мадсен. „Само заради това, то е шоу, в което наистина можете да се потопите.“
Но макар и единствените по рода си костюми, оркестър и дигитални фонове да са ослепителни, той смята, че има нещо по-задълбочено, с което публиката си тръгва.
„Съществува този постоянен човешки стремеж към нещо по-голямо, по-градниозно, нещо по-добро – не само това, нещо по-задълбочено, нещо по-възвишено”, казва той. “И нашето шоу наистина го предоставя и го превръща в реалност.”
„То наистина надхвърля едно културно шоу. То предоставя дълбоки ценности и дълбоки принципи“, заключава той.
Източник/ци: The Show the Chinese Communist Party Doesn’t Want You to See
http://www.budnaera.com/Falun-Dafa/ShenYun–the-show-ccp-doesnt-want-you-to-see.html